Jakie ćwiczenia są odpowiednie dla kobiet w ciąży?
Ćwiczenia na odchudzanie

Jakie ćwiczenia są odpowiednie dla kobiet w ciąży?

Ciąża niekoniecznie musi oznaczać brak aktywności fizycznej. Wręcz przeciwnie – kobieta powinna stosować odpowiednie ćwiczenia, aby czuć się zdrowo. Wygląd oraz samopoczucie zależy od działań, jakie kobieta podejmie podczas ciąży. Oto kilka porad dotyczących aktywności fizycznej w tym czasie.

Wiele kobiet uważa, że wysiłek fizyczny może zaszkodzić w jakiś sposób dziecku. Jednak nic bardziej mylnego. Wskazane jest, aby wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia podczas ciąży, ponieważ może mieć to pozytywny wpływ zarówno na zdrowie oraz samopoczucie matki, jak i dziecka. Oczywiście musimy pamiętać o właściwym dobieraniu właściwych ćwiczeń, które będziemy wykonywać w bezpieczny i systematyczny sposób.

Sport w czasie ciąży poprawi kondycję kobiety i przygotuje ją do porodu, który jest niekiedy bardzo wielkim wysiłkiem. Poza tym odpowiedni trening zapewni kobiecie lepsze samopoczucie oraz doda jej energii i złagodzi stres. Oprócz tego każda kobieta powinna zadbać w tym czasie o odpowiednią dietę, która wspomoże prawidłowe funkcjonowanie organizmu zarówno matki, jak i dziecka.

Jaki rodzaj aktywności wybrać?

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek ćwiczeń podczas ciąży, każda kobieta powinna porozmawiać ze swoim lekarzem. W ten sposób wspólnie ustalicie jakie ćwiczenia będą bezpieczne dla ciebie i dla dziecka. Istnieje wiele różnych form aktywności fizycznej, które pozytywnie wpływają na rozwijanie się płodu oraz przygotowanie do porodu.

Jedną z najbezpieczniejszych form aktywności jest pływanie. Właściwie w każdym miesiącu ciąży jest dozwolony taki sposób aktywności. Już zwykłe leżenie w wodzie i relaksowanie się ma pozytywny wpływ na organizm kobiety. Dodatkowo kobiety mogą skorzystać ze specjalnych treningów w wodzie, takich jak: aqua aerobik, ćwiczenie rozciągające, lecznicze itp. Treningi w wodzie zmniejszają dolegliwości bólowe kręgosłupa, zmniejszają napięcie mięśniowe, poprawiają kontrolę oddechu i równowagę ciała, poprawiają krążenie krwi oraz przemianę materii, a także odciążają stawy.

Innym sportem, który jest bezpieczny podczas ciąży jest jogging. Wbrew pozorom bieganie pozytywnie wpływa na organizm matki oraz dziecka. Jednak należy pamiętać, że ta forma aktywności przeznaczona jest dla osób, które biegały także przed ciążą. Podczas biegania, kobieta musi zadbać o to, by nie przesadzać z intensywnością, biegać po płaskim terenie oraz nie wybierać się na długie dystanse.

Podstawową formą aktywności podczas ciąży jest spacer. Jeśli nie jesteś przekonana do żadnego sportu, zacznij od spacerów, które także poprawią twoją kondycję, wzmocnią mięśnie, a przy tym pozwolą ci się zrelaksować. W czasie ciąży powinnaś spacerować jak najczęściej. Dzięki chodzeniu dotleniasz siebie oraz dziecko, poprawiasz krążenie krwi, wzmacniasz cały organizm oraz poprawiasz swoje samopoczucie.

Z czego lepiej zrezygnować?

Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie sporty są bezpieczne w czasie ciąży. Unikaj takich czynności, które mogą narazić cię na przypadkowe uderzenia czy grożą ryzykiem upadku. Należy zrezygnować z jazdy konnej, sportów wodnych czy zimowych, a także ze sportów wysiłkowych, takich jak: sporty walki, tenis czy wspinaczka.

Komentarze