Ćwiczenia na siłowni – jak zacząć?
Ćwiczenia na odchudzanie

Ćwiczenia na siłowni – jak zacząć?

Planujesz rozpocząć treningi na siłowni? Nie wiesz od czego zacząć? Czy konieczny jest jakiś plan treningowy? W jaki sposób wykonywać poszczególne ćwiczenia? Poniżej znajdziesz kilka porad oraz wskazówek dotyczących tego tematu.

Kiedy już udało ci się zapisać na siłownie kolejnym krokiem jest już tylko zacząć trenować. Niestety dla wielu osób nie jest to takie proste. Trudno rozpocząć ćwiczenia jeśli nie wiemy, co dokładnie powinniśmy robić, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Nieświadomość często może prowadzić do problemów związanych z kontuzjami czy innymi dolegliwościami. Idąc na siłownie powinniśmy mieć przygotowany plan ćwiczeń. Istnieje wiele różnych poradników zarówno w internecie, jak i w książkach, które mogą pomóc nam samodzielnie ułożyć taki harmonogram. Na niektórych siłowniach również znajdują się tego rodzaju wskazówki. Jeszcze jednym wyjściem jest oczywiście wspólna praca z trenerem personalnym.

Jak rozpocząć pierwszy trening?

Rozpoczynając trening (nie tylko pierwszy) najważniejsza będzie rozgrzewka. Nie musi ona być bardzo długa, jednak nie zaczynaj bez niej. Na siłowni znajdziesz sprzęty, które pozwolą ci rozgrzać wszystkie partie ciała. Dopiero potem można przejść do konkretniejszych ćwiczeń, na poszczególne partie ciała.

Należy pamiętać, że osoba, która wcześniej w ogóle nie ćwiczyła musi odpowiednio się do tego przygotować. Na początku nie należy przesadzać z ilością wykonywanych ćwiczeń. Warto również pomyśleć o tym, by przed zapisaniem się na siłownię poćwiczyć trochę samodzielnie w domu. Należy również zapoznać się z tematyką ćwiczeń oraz działaniem poszczególnych maszyn.

Jak radzić sobie z zakwasami?

Ból po treningu to normalna rzecz, szczególnie jeśli nie mamy jeszcze wyćwiczonych poszczególnych partii mięśni. Dlatego też na początku nie należy przesadzać z intensywnością wykonywanych ćwiczeń, ponieważ kolejnego dnia możemy odczuwać spory ból. Do zakwasów dochodzi wtedy, gdy mięśnie zostają nadmiernie obciążone.

Jednym ze sposobów na zneutralizowanie zakwasów jest gorąca kąpiel. W wodzie mięśnie bardzo szybko się rozluźniają, co pewnością złagodzi ból. Można również spróbować polewać ciała na przemian zimną i ciepłą wodą. Kolejnym sposobem jest masaż. Poprawia on krążenie krwi, co sprawia, że mięśnie rozluźniają się. Kwas mlekowy, który odłożył się w mięśniach zostaje szybciej rozłożony i usunięty.

Treningi a dieta

Ćwiczenie na siłowni z pewnością pomoże ci pozbyć się zbędnych kilogramów. Jednak to nie wszystko. Ważna jest również odpowiednio zbilansowana dieta, która zostanie dopasowana do twojego planu treningowego. Właściwe dostarczanie składników odżywczych z pewnością wpłynie na efektywność treningów oraz na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Ważne jest nie tylko to co jemy, ale równie jak jemy. Warto zapoznać się z tym, jakie produkty powinniśmy spożywać przed ćwiczeniami, a jakich należy unikać. Jedną z głównych zasad jest to, by nie wykonywać treningów na czczo – wpływa to negatywnie nie tylko na nasze samopoczucie, ale również sposób spalania energii. Niezbędne jest również właściwe nawadnianie organizmu.

Komentarze