Czego nie może zabraknąć w diecie dziecka?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Czego nie może zabraknąć w diecie dziecka?

Zbilansowana i zdrowia dieta u dziecka to gwarancja prawidłowego rozwoju. Zadbaj o pożywne i wartościowe posiłki, które pozwolą twojemu maluchowi prawidłowo funkcjonować. O czym należy pamiętać? Jakie produkty wybierać?

Profesjonlny Copywriter

To od rodziców zależy w jaki sposób dziecko będzie się odżywiało i czy dieta na pewno będzie bezpieczna i zdrowia. Każdy rodzic musi zadbać o to, by spożywane przez dziecko posiłki były bogate w wartościowe składniki, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. To niezwykle ważne. Zdrowe nawyki żywieniowe będą miały wpływ również na późniejszy sposób żywienia. Pamiętajmy również, że to rodzice stanowią przykład dla swoich pociech, dlatego sami również powinni odżywiać się w prawidłowy sposób, by stanowić odpowiedni autorytet.

Dieta każdego dziecka musi być bogata w składniki odżywcze, które będą wspomagać rozwój oraz funkcjonowanie malucha. Prawidłowa dieta wpływa nie tylko na rozwój fizyczny, ale również intelektualny. Należy zadbać o produkty żywieniowe, które będą posiadały wszystkie niezbędne minerały oraz witaminy. Ważne, by dieta była urozmaicona. Nawyki żywieniowe będą miały wpływ również na przyszłość, dlatego warto zadbać o jak najlepszą dietę naszych pociech.

Najważniejsze składniki odżywcze

W diecie każdego dziecka (i nie tylko) nie może zabraknąć wapnia. Ten składnik mineralny jest niezbędny do prawidłowej budowy kości oraz zębów. Nieodpowiednia ilość tego pierwiastka zwiększa ryzyko występowania próchnicy, a także może wpływać na proces krzepnięcia krwi czy na układ mięśniowy. Objawem niedoboru wapnia jest częste drętwienie nóg czy ból mięśni. Aby zadbać o prawidłową ilość tego składnika w organizmie w diecie powinny znaleźć się produkty mleczne, jogurty, sery, a także zielone warzywa takie jak brokuł, szpinak czy pietruszka.

Kolejnym bardzo ważnym składnikiem odżywczym jest magnez. Wspomaga on koncentrację, pamięć oraz wpływa na układ nerwowy. Zwiększa również energię, co z kolei wspomaga pracę całego układu krwionośnego oraz sercowego. Częstą przyczyną niedoboru magnezu są skurcze mięśni, drżenie powiek czy kołatanie serca. Jeśli pojawiają się takie objawy należy jak najszybciej wprowadzić do diety produkty bogate w ten składnik. Znajduje się w produktach zbożowych, kaszach czy w orzechach. Czekolada, kakao oraz banany również dostarczą do organizmy magnez.

Żelazo również jest niezbędnym składnikiem w diecie każdego dziecka. Składnik ten jest odpowiedzialny za transportowanie tlenu do tkanek oraz produkcje czerwonych krwinek, które są odpowiedzialne za wiele różnych funkcji. Oprócz tego żelazo ma wpływ na działanie układu odpornościowego. Niestety u dzieci bardzo często istnieje niedobór tego pierwiastka. Należy zatem zastosować odpowiednią dietę. Składnik ten znajdziemy w roślinach strączkowych takich jak fasola, groch czy ciecierzyca. Występuje w jajach, rybach oraz w ciemnym pieczywie czy w mięsie.

Nie zapominajmy również o witaminach. Każda z nich jest odpowiedzialna za coś innego, dlatego nie należy doprowadzać do ich niedoboru. Najwięcej witamin znajdziemy w warzywach oraz w owocach. Starajmy się zatem, by podczas każdego posiłku znalazła się chociaż niewielka ilość warzyw czy owoców. Wbrew pozorom możemy je wykorzystać przy każdym posiłku w ciągu dnia.

Komentarze