Czy jestem gruba?
Psychika w odchudzaniu

Czy jestem gruba?

Czy ktoś kiedykolwiek zadał Wam pytanie: „Czy jestem gruba?”. Przeważnie można usłyszeć je od osób, które nie borykają się z problemem nadwagi. Trudno stwierdzić, czy wynika to z chęci usłyszenia kilku komplementów na temat świetnej figury czy z prawdziwej troski o swój wygląd. Wiadomo jednak, że osoby z nadwagą rzadko kiedy zadają takie pytanie komuś innemu niż sobie, a jeśli już to robią, to znaczy, że problem wystąpił.

Jeżeli spytałaś samą siebie „czy jestem gruba?”, to postaraj się odpowiedzieć bez kręcenia i tłumaczenia. To żadne usprawiedliwienie, że koleżanka waży więcej od Ciebie czy kuzynka brata ciotecznego ma większą nadwagę i nic z nią nie robi. Najważniejsze pytanie, jakie powinnaś sobie zadać, brzmi: „czy dobrze czuję się w swoim ciele?”. Jeśli tak, to świetnie! Jeśli przez dłuższą chwilę się zastanawiasz, to prawdopodobnie dojdziesz do wniosku „jestem gruba”. Co dalej?

Jestem gruba, więc od jutra/poniedziałku się odchudzam!

od jutra się odchudzam

Najczęściej deklaracja odchudzania pada w Sylwestra. Oprócz odchudzania króluje oczywiście rzucenie palenia i chodzenie na siłownię. O tym, jak ważna jest psychika w odchudzaniu, najlepiej widać właśnie w styczniu i lutym. Siłownie, trenerzy personalni i dietetycy są oblężeni przez osoby, które chcą zrealizować swoje noworoczne postanowienia. W marcu na siłowni nie ma już problemu z kolejkami do urządzeń, a na wizytę u dietetyka czy trenera personalnego nie czeka się już 2-3 tygodnie.

Nie chodzi o to, żeby od razu rzucić wszystko i ściągnąć z internetu dietę kopenhaską, zacząć ćwiczyć 7 dni w tygodniu i jak najszybciej schudnąć. Pisaliśmy już o tym, jak szybko schudnąć 5 czy 10 kg i jeśli czytałaś ten artykuł, to wiesz, że rzadko kiedy błyskawiczny spadek wagi nie kończy się efektem jojo. Problem z nadwagą nie pojawia się z dnia na dzień. Nie powinnaś więc oczekiwać, że w ciągu tygodnia/dwóch zniknie.

Jeśli postanowiłaś sobie, że chcesz schudnąć, żeby lepiej się czuć w swoim ciele, to zacznij jak najszybciej realizować to postanowienie. „W tym tygodniu mam dużo pracy i nie dam rady”, „Zacznę od przyszłego miesiąca, bo muszę się przygotować psychicznie” – to tylko wymówki. Jak najszybciej wprowadź w życie dietę i aktywność fizyczną, bo z każdym kolejnym dniem Twoja motywacja będzie maleć. Zawsze najtrudniej jest zacząć odchudzanie, później to już „tylko” kwestia dyscypliny.

Nie zalecamy korzystania z gotowych diet dostępnych w internecie. Największą efektywność osiąga się poprzez indywidualnie dostosowaną dietę pod kątem trybu życia i zapotrzebowania energetycznego. Jeśli jednak z jakichkolwiek powodów nie chcesz iść do dietetyka, to nie stosuj bardzo restrykcyjnych diet (1000 kalorii, dieta kopenhaska i inne podobne wynalazki). W odchudzaniu bardzo ważny jest zdrowy rozsądek, a nic rozsądnego nie ma w głodzeniu się i nie dostarczaniu organizmowi potrzebnych witamin.

Przy zamianie „jestem gruba” w „jestem szczupła” bardzo ważna jest aktywność fizyczna. Nie popełnij błędu wielu osób i nie zwiększaj drastycznie wysiłku fizycznego. W artykule ćwiczenia odchudzające w domu znajdziesz 3 filmy z bardzo wyczerpującymi treningami. Nie przejmuj się, jeśli nie dasz rady zrobić całego treningu. Na początek polecamy ten wariant, który jest przeznaczony dla początkujących.

Oczywiście najlepiej, jeśli nasz trening też zostanie indywidualnie utworzony przez trenera personalnego, bo wówczas można liczyć na najlepsze efekty. W internecie jest jednak cała masa naprawdę ciekawych i gotowych planów treningowych. Pamiętaj, że musisz poznać na początku swoje możliwości. Na początku drogi nie należy ciężko trenować – po jednym czy dwóch treningach stwierdzimy, że „lepiej sobie dzisiaj odpuścić”, bo przetrenowaliśmy nasze ciało. O wiele skuteczniejsze są delikatne treningi, które z biegiem czasu staną się intensywniejsze.

Czy tabletki odchudzające pomogą?

W wielu artykułach informujemy, że tabletki na odchudzanie mogą pomóc, ale nie są najważniejsze. Na naszej stronie znajdziesz ranking tabletek na odchudzanie który uaktualniamy pierwszego dnia każdego miesiąca na podstawie głosów czytelników. Podkreślamy raz jeszcze, że wszelkie tabletki i środki odchudzające czy wspierające odchudzanie nie są potrzebne do schudnięcia. Należy je traktować jako przyśpieszenie osiągnięcia efektów, a ich stosowanie jest wyłącznie kwestią indywidualną.

Ścisłe przestrzeganie diety i aktywność fizyczna jest kluczem do zrzucenia zbędnych kilogramów. Jeszcze raz zachęcamy wszystkie osoby, które chcą wkroczyć na ścieżkę zdrowego żywienia i sportu, aby nie kierować się gotowymi materiałami dostępnymi w internecie. Najlepsze i najszybsze efekty osiąga się poprzez indywidualnie dobraną dietę i plan treningowy.

Komentarze