Czym jest skuteczne odchudzanie?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Czym jest skuteczne odchudzanie?

Nadwaga jest chorobą XXI wieku. Duża liczba ludzi jest otyła ze względu na niezdrowe odżywanie się i prowadzenie mało aktywnego trybu życia. Dlatego coraz więcej osób chce się odchudzać, jednak jak to zrobić?

Skuteczne odchudzanie to przede wszystkim odpowiednio dobrana dieta, zmiana stylu życia na bardziej aktywny. Stosuje się to po to, by zgubić niepotrzebne kilogramy i utrzymać naszą wagę w miejscu. Ważne, by spalać więcej kalorii niż zjadło się w ciągu dnia. Dieta to przede wszystkim wykluczenie pustych kalorii z naszego jadłospisu, a pozostawienie w nim odpowiednich składników odżywczych takich jak węglowodany, białko, tłuszcze.

Aktywność fizyczna

Kluczem do skutecznego odchudzania jest aktywność fizyczna. Jeśli nie trenujemy ani nie ćwiczymy na co dzień, powinniśmy zacząć od małych kroków, np. godzinny spacer, szybki marsz. Należy zwiększać ilość ćwiczeń z czasem i w miarę naszych możliwości. Wycieczki rowerowe czy ćwiczenia na siłowni mogą być na początku dla nas trudne, jednak później będą łatwiejsze i przyjemniejsze.

Najlepiej monitorować nasze rezultaty. Pozwoli nam to zobaczyć, co się u nas zmienia. Ułatwią nam to liczne aplikacje na nasz telefon bądź nasze własne zapiski. Oczywiście wymaga to czasu i wysiłku włożonego w zbilansowaną dietę i regularne ćwiczenia. Może to za nas zrobić dietetyk.

Mniejsza liczba kalorii

Najlepiej zacząć od ustalenia ilości spożywanych kalorii w ciągu dnia. Jeśli chcemy schudnąć, powinna być ona mniejsza niż nasze dzienne zapotrzebowanie. Zwykle jest to około 1000 do 1600 kcal dziennie. Dopasowane to jest do naszego wieku, płci, aktywności fizycznej, chorób, na które cierpimy. By się tego trzymać, należy sprawdzać, które produkty są odpowiednie dla nas i przygotowywać je w określony sposób. Warto stawiać na gotowane, pieczone lub grillowane potrawy. Smażenie na tłuszczu nie pomoże nam w zredukowaniu nasze wagi i tkanki tłuszczowej.

Wszystko w swoim czasie i z głową

Ponadto nasze odchudzanie powinno być odpowiednio rozłożone w czasie. Nie możemy się głodować, żeby szybko schudnąć i nie ćwiczyć. Doprowadzi to do utraty zdrowia i efektów jo-jo. Należy odchudzać się powoli i z głową. Odchudzanie jest długotrwałym procesem wymagającym cierpliwości i samodyscypliny.

Jeśli nie jesteśmy w stanie ułożyć sobie zbilansowanej diety i odpowiednich ćwiczeń, warto skorzystać z usług dietetyków i trenerów personalnych. Dopasują nam oni dietę odpowiednią do naszego organizmu i chorób, a także ułożą trening, który nie będzie dla nas katujący, a zmieni naszą tkankę tłuszczową w tkankę mięśniową. Mimo, że nie są to tanie usługi, warto się na nie zdecydować, by mieć pewność, że nasze odchudzanie idzie w dobrym kierunku i przebiega bezpiecznie dla naszego zdrowia.

Ważne, by kontynuować nasze nawyki żywieniowe rozpoczęte podczas odchudzania. Ulec może ilość kalorii – będzie odpowiednia do naszej aktywności fizycznej, wieku i płci. Powinniśmy jeść zdrowo, ograniczać puste kalorie i ćwiczyć regularnie. To zagwarantuje nam stałą wagę i dobre samopoczucie.

Komentarze