Grzechy popełniane podczas odchudzania
Psychika w odchudzaniu

Grzechy popełniane podczas odchudzania

Moda na bycie “fit” opanowała prawie całe społeczeństwo. Ludzie zaczynają uświadamiać sobie czym jest zdrowy tryb życia i zaczynają tak funkcjonować. Jednak niektórzy z nich przechodzą na dietę ze względów zdrowotnych – chcą zgubić nadmierne kilogramy.

Profesjonlny Copywriter

Najczęstszym sposobem jaki wybierają to dieta. Jednak bez ćwiczeń byłaby ona niczym. Ważne też, by pozwoliła nam ona nie tylko schudnąć, ale także utrzymać wagę na dłużej. Nie zawsze stosujemy się do diet, bo twierdzimy, że one nam nie pomagają? Dlaczego tak się dzieje?

Chcę wszystko tu i teraz!

Po pierwsze dieta nie zdziała cudów w przeciągu tygodnia. Jest to długotrwały proces wymagający od nas wyrzeczeń i wysiłku. Bez nich nie osiągniemy sukcesu. Dlatego należy być cierpliwym i stosować się do wszelkich dietetycznych zastrzeżeń. Ponadto musimy ćwiczyć.

Posiłki – ich wartości odżywcze, regularność spożywania

Ważne jest to co jemy, ale także ile i w jakim tempie. Pochłanianie dużych ilości jedzenia w szybkim czasie nie pomoże nam ani utracić nadmiernych kilogramów, a tym bardziej utrzymać stałą wagę. Takie odruchy da się kontrolować. Należy jeść częściej, ale małe porcje, które będą pożywne. Powinniśmy jeść wolniej i spokojniej.

Najczęstszym błędem popełnianym u osób będących na diecie, jest nieregularne spożywanie posiłków. Powinniśmy jeść co 3-4 godzin. Śniadanie natomiast należy spożyć od godziny do maksymalnie 2 od obudzenia. Niestety wiele osób je częściej niż co 3 godziny lub rzadziej. Podjadanie i jedzenie po 20 nie powinno mieć miejsca podczas stosowania diety. Doprowadza to do odkładania się tkanki tłuszczowej.

Nasze posiłki nie zawsze są zbilansowane i bogate w składniki odżywcze. Bez tego nasza dieta nie ma najmniejszego sensu. Powinny one zawierać węglowodany, białka, tłuszcze. Jednak czasem zdarza nam się podjeść coś o wysokiej zawartości cukru i tłuszczu. Nie działa to korzystnie na nas.

Nie możemy jeść zbyt dużych porcji. Powinniśmy jeść tyle, by zaspokoić nasz głód. Przejadanie się doprowadzi nas tylko i wyłącznie do przybierania na wadze, a później do otyłości. Ważne, by posiłki były syte. Czasem mała ilość płatków owsianych z owocami potrafi nas nasycić. Jest to małokaloryczne danie, ale sprawi, że będziemy najedzeni.

Pomijanie posiłków – nie ma nic gorszego. Najważniejsze jest śniadanie. Powinniśmy je zjeść, by nabrać energii na cały poranek. Nie możemy nie jeść – głodówki nie pomogą nam w skutecznym i zdrowym schudnięciu, a także w utrzymaniu wagi na długo.

Alkohol i fastfoody

Kolejnym “grzechem” jest spożywanie alkoholu. Prowadzi on do wzmożenia uczucia głodu. Przez to chcemy jeść więcej – a to nie pomaga nam w diecie.
Pokusy zjedzenia fastfoodów czy słodyczy również doprowadzają do złamania zasad naszej diety. Takie posiłki są wysokokaloryczne i mają małą wartość odżywczą. Przez to jemy sam cukier czy tłuszcz, przez który tyjemy.

Aktywność fizyczna

Brak aktywności fizycznej również niekorzystnie wpływa na nasz program schudnięcia. Dieta i ruch to klucz do zrzucenia zbędnych kilogramów i utrzymania naszej wagi w miejscu na dłużej. Spacery, bieganie, siłownia czy ćwiczenia w domu korzystnie wpłyną na nasz organizm.

Podczas diety warto pamiętać, by przestrzegać wszystkich narzuconych zasad. Musimy dążyć do celu i nie poddawać się żadnym pokusom. To klucz do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Komentarze