Jak ograniczyć cukier oraz sól w diecie?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Jak ograniczyć cukier oraz sól w diecie?

Sól oraz cukier to produkty, które dodawane są niemal do każdej potrawy. Codziennie z nich korzystamy, czasami w nadmiarze. Jak z nich zrezygnować lub ograniczyć ich spożycie? Czym zastąpić te produkty? Sprawdźcie kilka pomysłów.

Profesjonlny Copywriter

Nadmiar soli oraz cukrów w naszym organizmie może być przyczyna różnych chorób oraz prowadzić do nadwagi czy otyłości. Produkty te dodajemy niemal do każdego posiłku, co sprawia, że w ciągu całego dnia możemy z łatwością przekroczyć normę dziennego zapotrzebowania. Niestety bardzo trudno jest nam się odzwyczaić od słodzenia czy solenia poszczególnych potraw. Warto jednak to ograniczać, ponieważ może to powodować poważne konsekwencje dla naszego organizmu.

Sól oraz cukier są niezbędne w naszej diecie, ale w bardzo małych ilościach. Często jednak przekraczamy tę granicę. To szczególnie niebezpieczne dla osób chorych na cukrzycę czy nadciśnienie. Warto zatem zwracać uwagę na gotowe produkty, które spożywamy, ponieważ to w nich zazwyczaj pojawia się najwięcej soli czy cukru. Warto również pomyśleć o zastąpieniu tych produktów lub całkowitym ich wyeliminowaniu z codziennej diety. Istnieje kilka prostych rozwiązań.

Ograniczenie soli

Nadmiar soli w diecie może być przyczyną poważnych chorób. Przede wszystkim powoduje zatrzymanie wody w organizmie, co dla organizmu jest bardzo niekorzystne. Warto zatem zastanowić się w jaki sposób ograniczyć spożywanie tego produktu. Niestety często nie zdajemy sobie sprawy ile soli zawartej jest w gotowych produktach, dlatego warto zwracać uwagę na etykiety. To pierwszy krok, by zmniejszyć ilość spożywanej soli. Poza tym należy ograniczyć solenie potraw. Aby nadać im smak możemy wykorzystać przyprawy czy zioła, które będą stanowić zamiennik.

sól - jak ograniczyć ją w diecie

Wybieraj produkty, które nie będą przetworzone, bez dodatku soli. Postaw na świeże warzywa oraz owoce. Wybieraj świeże mięso, bez gotowych przypraw. A przede wszystkim odzwyczaj się od solenia potraw. Zwykłą sól możesz zastąpić solą potasową, która posiada mniej sodu, co sprawia, że jest bardziej bezpieczna dla naszego organizmu.

Ograniczenie cukru

Cukier również znajduje się niemal w każdym produkcie, który spożywamy w ciągu dnia. Dlatego też powinniśmy spróbować go ograniczyć. Przede wszystkim warto zrezygnować z dodawania cukru do wszelkich napojów – kawy czy herbaty. Jeśli trudno nam od razu odstawić cukier możemy zastąpić go naturalnym miodem. Posiada on cenne właściwości i wystarczy niewielka ilość, by nadać potrawie czy napojom smak.

Unikajmy słodkich napojów. W sklepach znajdziemy ogromną ilość soków czy napojów, które posiadają w swoim składzie ogromną ilość cukrów. Na co dzień warto zastępować je wodą z dodatkiem cytryny, niesłodzoną herbatą czy sokami wyciśniętymi z owoców.

Głównym źródłem cukru, który jest niebezpieczny dla naszego organizmu są słodycze oraz słodkie przekąski. Oczywiście nie musimy całkowicie z nich rezygnować, ale warto je ograniczać lub zastępować innymi produktami. Ciekawym zamiennikiem mogą być różnego rodzaju orzechy czy suszone owoce. Posiadają one wiele cennych właściwości.

Komentarze