Jak szybko wyszczuplić uda?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Jak szybko wyszczuplić uda?

Zbyt masywne uda to problem, który dotyczy naprawdę sporej ilości kobiet. Wynika to w dużej mierze ze specyfiki fizjologii kobiecego organizmu: tkanka tłuszczowa u kobiet odkłada się przede wszystkim właśnie w udach. Oczywiście, miejscem odkładania się tkanki tłuszczowej są również brzuch i pośladki, jednak to właśnie zbyt grube uda stanowią największy, najbardziej dolegliwy problem estetyczny. Wynika to po prostu z proporcji kobiecego ciała. Nieco zbyt obfite pośladki nie stanowią problemu, o ile kobieta ma zgrabne i w miarę szczupłe nogi(dowodem może tutaj być na przykład Jennifer Lopez). Również lekko zarysowany brzuszek nie jest czymś, co rujnowałoby symetrię kobiecej figury. Natomiast masywne, ciężkie uda potrafią skutecznie odebrać kobiecie nawet najbardziej wyraziste atuty jej figury. Nieważne jak zgrabne i wypracowane są pośladki lub brzuch: grube uda i tak sprawią, że te partie ciała staną się właściwie niewidoczne.

Na szczęście istnieją skuteczne i, co najważniejsze, szybko działające sposoby na odchudzenie ud. 

Jak wyszczuplić uda?

Podstawową i najbardziej skuteczną metodą na wyszczuplenie uda są oczywiście ćwiczenia fizyczne. Warto jednak pamiętać, że trening fizyczny może przynosić różne rezultaty, w zależności od charakteru wykonywanych ćwiczeń, obciążeń oraz kilku innych czynników. Dla przykładu; każdy, kto miał jakąś styczność z kulturystyką, wie doskonale, że zupełnie czym innym jest trening budujący masę mięśniową, a czy innym trening „na rzeźbę”, czyli ćwiczenia wykonywane w okresie redukcji, które mają za zadanie wzmocnić mięśnie, wyszczuplić je oraz spalić tkankę tłuszczową. Logiczną koleją rzeczy, chcąc osiągnąć efekt w postaci wyszczuplenia ud należy wykonywać trening podobny w swoim charakterze do tego, jaki wykonują kulturyści w okresie redukcji. Należy więc stosować male obciążenia, wykonywać dużą ilość powtórzeń każdego ćwiczenia(co najmniej dwadzieścia) a także urozmaicać każdą sesję treningową dużą liczbą ćwiczeń aerobowych, bez których proces spalania tłuszczu po prostu nie może być skuteczny. Jak ognia należy wystrzegać się treningu z dużymi ciężarami(np. wykonywanie przysiadów ze sztangą po 5-6 powtórzeń w każdej serii to prosta droga do ud, jakich nie powstydziłby się Robert Burneika).

zgrabne uda

Podstawowe i najbardziej skuteczne ćwiczenia, jakie warto wykonywać aby uzyskać optyczne wyszczuplenie ud, to trening na skakance (co najmniej 10 minut w szybkim tempie podczas jednej sesji treningowej), jazda na rowerze treningowym(około 10 minut podczas jednej sesji, również w szybkim tempie), bieganie na bieżni w zmiennym tempie(10 do 15 minut podczas jednej sesji treningowej). Warto pamiętać, że ćwiczenia można ze sobą przeplatać, tj. wykonywać je na podobieństwo metody treningowej, która w kulturystyce nazywa się treningiem obwodowym. W przypadku robienia „obwodów”, zamiast ćwiczenia ze skakanką przez 10 minut w sposób ciągły, należy po prostu przechodzić od skakanki do rowerka a następnie do bieżni, wykonując określoną liczbę powtórzeń lub ćwicząc określoną ilość czasu na każdym z przyrządów.

Wbrew często spotykanym opiniom, typowy trening siłowy nie jest wskazany w przypadku, gdy jedyny cel stanowi wyszczuplenie ud. Ewentualnie można raz w tygodniu wykonywać ćwiczenia siłowe na małych obciążeniach oraz przy dużej intensywności, tj. z zachowaniem zasad treningu na rzeźbę. Każda sesja z typowymi ćwiczeniami siłowymi powinna być jednak uzupełniona treningiem aerobowym(skakanka, bieżnia, rowerek). Dobre rezultaty jeżeli chodzi o wyszczuplanie ud przynoszą również wszystkie te rodzaje aktywności fizycznej, które przy wysokiej lub średniowysokiej intensywności wysiłku angażują wiele partii mięśni jednocześnie, a więc na przykład pływanie, gra w koszykówkę lub niektóre ćwiczenia z zakresu kalistyki.

Kobietom, którym bardzo zależy na wyszczupleniu ud oraz na jak najszybszym osiągnięciu efektów można polecić również zapisanie się na uderzane sporty walki, w których używa się nóg (muay thai, a szczególnie karate w rożnych odmianach, taekwondo oraz caopeira). Sam trening uderzeń nogami na worku treningowym jest znakomitym ćwiczeniem wzmacniającym i wyszczuplającym dolne partie mięśni a także brzuch. Do tego dochodzi jeszcze stretching profilowany pod sporty walki, który jest znacznie bardziej efektywny jeżeli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, niż zwykłe ćwiczenia rozciągające wykonywane w ramach rozgrzewki przed treningiem siłowym lub aerobowym(między innymi dlatego nie widuje się zawodników taekwondo lub capoeiry, którzy mieliby problemy z otyłością kończyn). Oczywiście, ćwiczenia rozciągające należy wykonywać również jako rozgrzewkę oraz uzupełnienie zwykłego treningu wyszczuplającego uda, tj. treningu aerobowego lub siłowego.

Dieta

Jak wspomniano, bazową metodą jeżeli chodzi o szybkie wyszczuplenie ud są odpowiednio intensywne i częste treningi. Nie można jednak zapominać, że zbyt duży rozmiar ud(a także brzucha oraz pośladków) to konsekwencja przede wszystkim odkładania się w tych partiach mięśni tkanki tłuszczowej. Pełna, wyczerpująca odpowiedź na pytanie pt. jak wyszczuplić uda musi więc uwzględniać również dietę. Aby wspomóc proces spalania tłuszczu, do którego organizm ma zostać zdopingowany przez ćwiczenia, należy wystrzegać się pokarmów zbyt tłustych oraz zawierających duże ilości węglowodanów. Z diety powinny więc zostać wyeliminowane nie tylko słodycze, ale również na przykład płatki owsiane, ziemniaki, pizza oraz wszelkie inne wysokokaloryczne i wysoko węglowodanowe potrawy. Warto uważać również z białkiem, zarówno tym pochodzącym z przetworów mlecznych, jak i z mięsa(zwłaszcza czerwonego).

Dużą uwagę należy przywiązywać również do tego, aby przypadkowo nie łączyć ze sobą określonych produktów i składników, a więc na przykład białek z węglowodanami. Dieta mająca na celu wyszczuplenie sylwetki powinna składać się głównie z warzyw i owoców. Źródłem białka powinny być albo ryby, albo rośliny strączkowe(ewentualnie, chude mięso). W przypadku kłopotów z osiągnięciem pożądanych efektów, można skorzystać z dobrej jakości spalaczy tłuszczu, jak na przykład l-karnityna (nie zapominając przy tym o skutecznej osłonie wątroby, najlepiej przy pomocy preparatów na bazie fosfolipidów sojowych) a także suplementów hamujących przyswajanie się węglowodanów, takich jak wyciąg z morwy białej.

Należy pamiętać, że żaden z dwóch wymienionych czynników, tj. ćwiczenia fizyczne oraz dieta, stosowany oddzielnie nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Kluczem do sukcesu jest połączenie dobrze sprofilowanej aktywności fizycznej z odpowiednim codziennym jadłospisem oraz ewentualnie suplementacją.

Komentarze