Jak szybko zrzucić brzuch?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Jak szybko zrzucić brzuch?

Odchudzanie się na pewno nie jest procesem łatwym. Zwykle kluczem do sukcesu jest odpowiednie odżywanie oraz prowadzenie zdrowego trybu życia. Jednak bywają takie momenty, kiedy trzeba w dość krótkim czasie zrzucić tłuszcz z brzucha. Zbliża się bowiem ważna uroczystość rodzinna, a może wakacyjny wyjazd, podczas którego wszyscy chcą się prezentować atrakcyjnie i młodo. Istnieje zresztą kilka metod na szybkie zrzucenie brzucha.

Nadprogramowe kilogramy w okolicy brzucha to zmora głównie panów, bo to w ich przypadku najczęściej zaobserwować można tzw brzuch piwny. U kobiet problemem nadwagi bardzo często z kolei jest ciąża, która pozostawia na ciele ślady. Jednak odchudzanie się jest ważne nie tylko z estetycznego punktu widzenia. Tłuszcz opanowuje bowiem również organy wewnętrzne i przestrzeń między nimi prowadząc do wielu groźnych schorzeń.

Redukcja spożywanych kalorii

Warto wiedzieć, że jeden kilogram tłuszczu to około 7700 kalorii. Dlatego też aby się w szybki sposób pozbyć jego nadmiaru trzeba przede wszystkim mocno ograniczyć ilość spożywanych codziennie kalorii. Nie wolno jednak robić tego oczywiście zbyt drastycznie i najlepiej stopniowo. Już dostarczanie do organizmu każdego dnia o około 500 kalorii mniej, niż normalnie potrzebuje, pozwala na spalenie w ciągu tygodnia pół kilograma tłuszczu. W przypadku jeśli brzuch i boczki nie są zbyt duże, taka metoda może się okazać bardzo skuteczna i co więcej, także szybka.

Dbanie o mięśnie

Kobiety bardzo często niestety są nastawione bardzo negatywnie do wszelkiego rodzaju ćwiczeń, przede wszystkim mięśni. Są one bowiem zdania, że podczas odchudzania należy unikać ich budowania. Okazuje się jednak, że są one w dużym błędzie. Mięśnie są jednym z ważniejszych elementów pozbywania się tłuszczu. Spalają dużo kalorii podczas swojej pracy, a ponadto pozwalają też na lepszą regulację poziomu insuliny w organizmie, która to odpowiedzialna jest w dużej mierze za magazynowanie tłuszczu. Im jej poziom jest niższy, tym większa ilość energii jest pobierana z tłuszczu zalegającego na ciele.

płaski brzuch

Regularne ćwiczenia są więc jak najbardziej zalecane. Oczywiście nie można przy tym zapomnieć o odpowiednim odżywianiu się. W okresie wzmożonego wysiłku fizycznego warto spożywać więcej białka, aby podczas aktywności mięśnie nie ulegały rozpadowi. Nie trzeba się też bać efektu nadmierne rozbudowanych, niczym u atlety, mięśni. Aby wyglądać w taki sposób trzeba naprawdę ćwiczyć bardzo dużo. Tymczasem regularny ruch poprawia ogólny wygląd każdej sylwetki i jest najlepszym sposobem na zrzucenie brzucha po ciąży. Warto pokusić się nawet o pomoc profesjonalisty, który przygotowuje odpowiedni dla danej osoby zestaw ćwiczeń nastawiony na określoną partię mięśni. Bierze on przy tym pod uwagę także wiek i kondycję fizyczną. Osoby, które wstydzą się lub boją wyjść na siłownię mogą w domu wykonywać ćwiczenia aerobowe. Można też biegać czy jeździć na rowerze.

Podstawowe składniki odżywcze

Warto też zdawać sobie sprawę z tego,  że ograniczenie ilości spożywanych na co dzień  kalorii może skutkować niedoborem w organizmie potrzebnych witamin i minerałów. Dlatego też, aby temu zapobiec trzeba spożywać produkty o jak najmniejszym stopniu przetworzenia. Dodatkowo wspomagać się można też suplementami multiwitaminowymi, aby nie dopuścić do braku pewnych substancji. Tylko wówczas organizm będzie w dobrej kondycji. Podczas diety nie można bowiem zapomnieć o swoim zdrowiu.

Odpowiednie odżywianie

Jak zrzucić brzuch? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta. Należy jednak przy tym pamiętać, że aby organizm miał siłę normalnie funkcjonować trzeba dostarczać mu odpowiednich składników odżywczych. Głównym źródłem energii są oczywiście przede wszystkim tłuszcze i węglowodany. Niestety w przypadku węglowodanów jest jeden problem. Podnoszą one bowiem poziom insuliny w organizmie, co podczas pozbywania się tłuszczu nie jest wskazane. Dlatego też trzeba skupić się na spożywaniu większej ilości tzw. dobrych tłuszczy oraz białka. Można jeść też wybrane węglowodany.

płaski brzuch dzięki diecie

Wykluczyć trzeba natomiast całkowicie z diety wszelkiego rodzaju słodkie i słone przekąski oraz napoje gazowane, które bez przyczyny nazywane są często bombami kalorycznymi. W diecie musi się znaleźć natomiast błonnik pokarmowy i duża ilość białka. Warto spożywać świeże owoce i warzywa, a także chude mięso np. drobiowe. Posiłki warto wykonywać u  siebie w domu i unikać dań  wysokim stopniu przetworzenia. Dobrze jest odstawić również alkohol i to w każdej postaci. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że zawiera one duże pokłady tzw. pustych kalorii. Nie zawiera on poza nimi żadnych substancji odżywczych i nie zastępuje pełnowartościowego posiłku. Jedno półlitrowe piwo to aż 150 kcal. Jeszcze bardziej zdradliwa jest wódka. Mały kieliszek tego napoju to już 100 kcal. Ponadto alkohol najczęściej spożywa się w towarzystwie soków i napojów oraz słonych i tłustych przekąsek.

Przyspieszenie spalania tłuszczu

Oponka na brzuchu czy brzuch piwny znikną wcześniej, jeśli ograniczone zostaną węglowodany, a energia będzie pochodzić głównie z tłuszczów. Można to bowiem wykorzystać do szybszego ich spalania. Poza tym po jakimś czasie, kiedy organizm się już do tego przyzwyczai, można co kilka dni eliminować z diety tłuszcze, aby zmusić ciało do wykorzystania tych, które są już w organizmie zmagazynowane. To metoda wciąż jeszcze mało znana i rzadko stosowana, a szkoda, bo jest bardzo skuteczna.

Warto też spożywać spore ilości wody mineralnej, która odgrywa dużą rolę w procesie spalania tłuszczu. Każdego dnia powinno się wypijać co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej.

Jak szybko zrzucić brzuch?

Okazuje się, że wcale nie potrzeba tak wiele, aby odnieść sukces w walce z nadprogramowymi kilogramami. Jednak oczywiście, aby zachować szczupłą i ładną sylwetkę na dłużej trzeba przez cały czas stosować się do kilku podstawowych zasad. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie odżywianie się, prowadzenie zdrowego trybu życia oraz regularna aktywność fizyczna.

Komentarze