Jak znaleźć motywację do ćwiczeń?
Ćwiczenia na odchudzanie Psychika w odchudzaniu

Jak znaleźć motywację do ćwiczeń?

Marzysz o idealnej sylwetce, jednak trudno ci zacząć regularnie ćwiczyć? Jak znaleźć motywację, aby rozpocząć i kontynuować ćwiczenia? Oto kilka sposobów, które wzmocnią twoje nastawienie i sprawią, że zaczniesz działać regularnie.

Każdy na pewno zna taki moment, w którym nachodzi nas nagła chęć i zapał do jakiejś aktywności fizycznej. To pozytywne uczucie i brawa dla tych, którym udało się utrzymać ten stan jak najdłużej. Nagle jesteśmy pełni energii i postanawiamy zacząć coś nowego, co przyniesie konkretne efekty, jednak nagle przychodzi kryzys i niestety zapał przemija. Przyczyną odpuszczania treningów jest zazwyczaj gorszy dzień w pracy, zmęczenie i inne losowe sytuacje. Bez odpowiedniej motywacji ciężko znowu powrócić do zapału, który wcześniej w nas się obudził.
Oprócz wiedzy na temat tego, że dzięki ćwiczeniom uzyskamy wymarzoną sylwetkę, warto pamiętać także o tym, że odpowiedni trening ma wpływ na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Zupełnie w inny sposób funkcjonuje organizm człowieka, kiedy poddawany jest regularnym ćwiczeniom. Istnieje niezwykle wiele powodów, dla których warto systematycznie ćwiczyć.

Dlaczego warto ćwiczyć?

Warto wiedzieć, że ludzie aktywni fizycznie są nie tylko zdrowsze i pełne energii, ale także są lepiej zorganizowani oraz pozytywnie nastawieni do życia. Nawet jeśli ciężko nam znaleźć czas na treningi na siłowni, powinniśmy umieć znaleźć inne sposoby, np. do pracy pojechać rowerem zamiast samochodem, wybrać schody zamiast windy. Z pozoru niewielkie czynności, mogą znacznie poprawić twoje samopoczucie oraz zdrowie.

Zdrowy styl życia, czyli odpowiednia dieta oraz systematyczne ćwiczenia sprawiają, że podnosi się nasza samoocena, nasz mózg lepiej zaczyna funkcjonować, polepsza się nasz układ odpornościowy, redukujemy stres, zwiększamy swoją siłę, a także wzrasta nasza pewność siebie. To tylko niektóre z wymienionych czynników, które wpływają pozytywnie na nasze funkcjonowanie.

Jak zmotywować się do działania?

Przede wszystkim warto określić cel, do którego chce się dążyć. Pomyśl jakie korzyści będą płynęły z uzyskania upragnionego efektu. Wyobraź sobie, jak będziesz się czuć, kiedy ujrzysz efekty. Pamiętaj, że bardzo ważna jest cierpliwość oraz wytrwałość, a pozytywne myślenie na pewno pozwoli ci na taki stan.

Ćwiczenia muszą być dla ciebie przyjemne i powinnaś się po nich czuć radośnie. Dlatego pamiętaj, aby zmieniać poszczególne ćwiczenia, aby trening był bardziej różnorodny i motywujący. Oprócz tego będziesz ćwiczyć inne partie ciała. Wykonuj ćwiczenia, które są dla ciebie możliwe do zrobienia, te które lubisz, i które cię nie nudzą.
Zaplanuj sobie dzień. To bardzo ważne, aby znaleźć chociaż kilka minut dziennie na trening. Najlepiej wydrukuj sobie harmonogram ćwiczeń lub zapisuj w kalendarzu dni, w których masz do wykonania poszczególne ćwiczenia. Miej to zawsze na widoku.

Spróbuj ćwiczyć wspólnie z partnerem czy z kimś znajomym. W ten sposób łatwiej będzie ci się zebrać do codziennych ćwiczeń. Poza tym będziesz mieć szansę, aby porozmawiać i wspólnie spędzić czas. Warto także porównywać swoje wyniki, w ten sposób będzie rosła motywacja.

Komentarze