Motywacja w odchudzaniu
Psychika w odchudzaniu

Motywacja w odchudzaniu

Motywacja w odchudzaniu jest zdaniem redakcji głównym czynnikiem od którego zależy cała droga ku wymarzonej sylwetce. Osoby zaczynające odchudzanie mają ogromną motywację. Jak efekty przychodzą błyskawicznie to jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani, bo dieta i ćwiczenia mają swoje odzwierciedlenie w spadku kilogramów. Gorzej jest jak zauważymy mniejsze spadki, ich brak czy przybranie na wadze od ostatniego ważenia.

Wtedy motywacja w odchudzaniu zaczyna drastycznie spadać. Pojawiają się dni w których sięgamy po tabliczkę czekolady czy odpuszczamy sobie trening. Nikt nie lubi porażek, ale każdy z nas lubi zwycięstwa. Pamiętaj, że na początku odchudzania spadki wagi są znacznie większe niż kiedy organizm przyzwyczai się do nowego trybu odżywiania. Tłuszcz zrobił miejsce na mięśnie które też swoje ważą więc nie oczekuj że dalej będziesz tak błyskawicznie gubić wagę.

Co zrobić kiedy motywacja w odchudzaniu spada?

brak motywacji

Rób dokładnie to samo co dawało efekty na początku. Możesz spróbować sięgnąć po tabletki na odchudzanie w celu przyśpieszenia spadków na wadze, ale nie jest to konieczne. Może warto coś zmienić w diecie? Spróbować zmodyfikować trening? Nie trać czasu na szukanie w internecie rozwiązań typu jak szybko schudnąć 5 czy 10 kg bo znacznie lepiej spożytkujesz ten czas dalej robiąc swoje. Gdyby kulturyści ćwiczący wiele lat mieli cały czas tak duże przyrosty masy mięśniowej to by w końcu pękli.

Im mniej tłuszczu mamy tym trudniej go zgubić.

Zastój w zgubieniu zbędnych kilogramów potrafi zdołować. Jedni tracą motywacją. Inni na własną rękę redukują dietę i zwiększają wysiłek fizyczny – Oczywiście obie drogi nie są poprawne. Jeśli przez kilka tygodniu rezultaty są mizerne to dobrze jest skonsultować się z dietetykiem i trenerem personalnym. Być może problem tkwi w Twoich treningach, a dokładniej w ćwiczeniach które nie wykonujesz dokładnie? Poprawne wykonywanie ćwiczeń wydaje się proste jedynie w teorii.

Kiedy mimo świetnej diety i genialnego treningu motywacja w odchudzaniu jest niska, to mamy szereg sposobów które to zmienią:

  1. Spójrz na swoje zdjęcie sprzed rozpoczęcia odchudzania – Czy chcesz zaprzepaścić wszystko i do tego powrócić?
  2. Nic nie daje takiej energii jak muzyka. Odpal swoją energetyczną składankę a motywacja powróci.
  3. Pomyśl o osobach które się z Ciebie szydziły i przezywały od grubasów – Jak się wtedy czułaś?
  4. Spójrz na swoją garderobę. Na ubranie w którym na razie się nie mieścisz a jak zajebiście na Tobie leżało – Chcesz je znów nosić prawda?

Na spadek motywacji w odchudzaniu dobry jest blog

Blogów o odchudzaniu jest mnóstwo. Nie chodzi o to żeby dołączyć do grona najlepszych blogowiczów o odchudzaniu, ale żeby Twoja rodzina, przyjaciele i osoby odchudzający się mogli obserwować Twoją przemianę. Wtedy w chwilach zwątpienia pomyślisz o osobach które czekają na kolejne podsumowanie Twojego dnia. Możesz ich albo okłamać…Albo ruszyć dupę i zrobić trening, a czekoladę schować z powrotem do szafy.

Bloga można założyć za darmo na publicznych platformach blogowych, np: wordpress.com czy blog.pl. Mamy nadzieję że artykuł pomoże w chwilach spadkowej motywacji. Pamiętaj że każdy człowiek ma dni lepsze i gorsze. Mało jednak osób potrafi znaleźć w tych gorszych dniach motywację do działania. Pytanie więc jakim człowiekiem jesteś Ty?

Komentarze