Jak ograniczyć cukier w diecie?
Diety odchudzające

Jak ograniczyć cukier w diecie?

Nie jesteśmy w stanie całkowicie wykluczyć spożywanie cukru. Znajduje się on niemal w każdym produkcie. Warto jednak zadbać o wprowadzenie pewnych ograniczeń. Poniżej znajdziecie kilka informacji na ten temat. Często słyszy się powiedzenie, że cukier to ,,biała śmierć”. Rzeczywiście nadmierna ilość jego spożywania może prowadzić do problemów związanych z funkcjonowaniem naszego organizmu. Chodzi tutaj głównie o cukier rafinowany, którego używamy w kuchni. Jest to sacharoza, w której skład wchodzą fruktoza oraz glukoza. Niestety tego rodzaju cukier nie niesie za sobą żadnych właściwości odżywczych, brakuje w nim witamin oraz minerałów. Sacharoza jest dodawana do bardzo wielu produktów spożywczych, z czego rzadko zdajemy sobie sprawę. Nie mówiąc już o słodkich przekąskach.

Profesjonlny Copywriter

Zbyt duża ilość cukru w organizmie wpływa niekorzystnie na nasz organizm. Obniża się nasza odporność oraz zostaje zaburzony poziom cukru we krwi, co z kolei może prowadzić do poważnych zaburzeń oraz chorób. Warto spróbować wyeliminować cukier ze swojej diety. Oczywiście nie jest możliwe całkowite wykluczenie cukru, jednak z pewnością każdy może ograniczyć jego ilość. Warto w tym celu zastosować kilka istotnych zasad, które w tym pomogą.

Jak zacząć?

Przede wszystkim należy wykluczyć lub ograniczyć ilość spożywanych przekąsek oraz słodkich napojów. Niestety to właśnie w tych produktach znajduje się najwięcej sacharozy, która jest najbardziej szkodliwa dla naszego organizmu. Ograniczenie słodyczy czy gotowych soków to pierwszy i najważniejszy krok.

Spożywając kawę lub herbatę spróbujmy nie używać białego cukru. Na początku może okazać się to trudne, dlatego powinniśmy dochodzić do tego stopniowo, słodząc coraz mniej, aż do zupełnego wyeliminowania cukru. Jeśli nie jesteśmy w stanie wypić nie słodzonej herbaty czy kawy może używać słodzików.

Bardzo istotne jest również czytanie etykiet na produktach, które kupujemy. Często o tym zapominamy lub nie zdajemy sobie sprawy z ilości dodawanej sacharozy do niektórych produktów. Na pewno można znaleźć zamienniki, które nie będą posiadały w swoim składzie cukru lub po prostu będzie go mniej.

Czym zastąpić cukier?

Całkowite wyeliminowanie cukru z naszej diety nie jest możliwe. Warto jednak pomyśleć o jego ograniczeniu. Istnieje wiele sposobów, by zastąpić cukier zdrowszymi i bardziej pożywnymi składnikami odżywczymi. Najtrudniej przychodzi nam ograniczyć słodycze czy picie gotowych soków. Możemy jednak zastępować je innymi produktami. Owoce zawierają naturalne cukry, dlatego między posiłkami warto po nie sięgnąć. Idealną przekąską mogą okazać się również suszone owoce.

Płatki śniadaniowe zawierają ogromną ilość cukrów, które szkodzą naszemu organizmowi. Niestety często dotyczy to również tych, które mają być ,,fit”. Nie oznacza to jednak, że musimy rezygnować ze spożywania tego rodzaju dań. Wystarczy samodzielnie przygotować mussli do którego będziemy mogli dodać ulubione składniki, bez zbędnej ilości sacharozy.

Komentarze