Czy to prawda, że z wiekiem trudniej schudnąć?
Ty pytasz a my odpowiadamy

Czy to prawda, że z wiekiem trudniej schudnąć?

Wiele kobiet już po trzydziestce ma problem ze schudnięciem. Co jest tego przyczyną? Czy rzeczywiście jest to problem, któremu trudno zapobiec? Niekoniecznie. Wystarczy zastosować kilka wskazówek, które to ułatwią.

Profesjonlny Copywriter

To rzeczywiście prawda, że z wiekiem trudniej utrzymywać prawidłową wagę. Powodem nagłych zmian, może być metabolizm, który naturalnie się spowalnia w wieku 30 lat i później. Dlatego im jesteś starsza, tym szybciej będziesz przybierała na wadzę. Jednak nie należy załamywać rąk – istnieje mnóstwo sposobów, które pomogą ci zachować idealną sylwetkę w każdym wieku.

Możesz kontrolować swoją wagę i stosować odpowiednie diety, które pomogą ci zachować zgrabną sylwetkę. Pamiętaj jednak, że sama dieta odchudzająca nie wystarcza. Musisz jeszcze posiadać chęć oraz motywację do takiego działania, a także znać kilka zasad racjonalnego żywienia. Aby zauważyć efekty, musisz wprowadzić kilka zmian zarówno żywieniowych, jak i ćwiczeniowych.

Częste błędy

Planując odchudzanie musimy wziąć pod uwagę naszą kondycję zdrowotną i dobrać odpowiednią dietę, która będzie działała stopniowo i bezpiecznie. Pamiętajmy, że jeśli przybieraliśmy na wadzę przez kilka lat, to ciężko będzie nam schudnąć 15 kilo w kilka tygodni. Szybkie chudnięcie może doprowadzić do efektu JO-JO, co z kolei prowadzi do innych negatywnych konsekwencji. Musimy działać cierpliwie i wytrwale, aby dostrzec zamierzony efekt.

Pamiętajmy także, że sama dieta odchudzająca nie zapewni nam oczekiwanych efektów. Ćwiczenia są niezbędne to prawidłowego funkcjonowania organizmu i spalania zbędnych kalorii. Wysiłek fizyczny to najlepszy sposób na przyśpieszenie przemiany materii, dlatego z wiekiem tym bardziej powinniśmy zadbać o właściwy trening. Istnieje wiele sposobów, aby w prawidłowy sposób spalać kalorie i cieszyć się zdrowiem oraz idealną sylwetką.

Nieregularne jedzenie może prowadzić do niewłaściwej przemiany materii oraz nieprawidłowego funkcjonowania organizmu. Posiłki powinny być spożywane w równoległych odstępach czasowych i najlepiej jeśli uda nam się spożywać je o stałej porze. Przyjmuje się, że powinniśmy zjadać 5 posiłków dziennie – wtedy norm kaloryczna jest podzielona i organizm jest w stanie zużywać kalorie na bieżąco.

Tłuszcze nie pomogą ci schudnąć, dlatego musisz ograniczyć ilość spożywanych produktów. Mięso wieprzowe czy wołowe zastąp drobiem – gotowanym lub pieczonym, nie jedz tłustych zup oraz ograniczaj spożycie serów, masła, a tłuste mleko zastąp tym o niższej zawartości tłuszczu. Pamiętaj jednak, aby nie rezygnować całkowicie z tłuszczu, ponieważ jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najlepiej wybieraj tłuszcze roślinne oraz tłuszcz rybi.

Jednym z podstawowych błędów jest podjadanie pomiędzy posiłkami. To niestety najczęstszy problem, ponieważ ciężko ograniczyć się do regularnego spożywania posiłków. Najczęściej sięgamy po przekąski podczas oglądania telewizji, czytania czy innych czynności, przez co dostarczamy organizmowi wiele dodatkowych kalorii, które potem trudno jest zgubić.

Komentarze