Prawidłowa dieta w ciąży – o czym należy pamiętać?
Diety odchudzające

Prawidłowa dieta w ciąży – o czym należy pamiętać?

W jaki sposób odżywiać się podczas ciąży? Jak powinna wyglądać zdrowa dieta? Czego nie może zabraknąć, a czego lepiej unikać? Poniżej znajdziecie kilka istotnych informacji na ten temat.

Profesjonlny Copywriter

Ciąża to jeden z najważniejszych momentów w życiu kobiety. W tym czasie należy zadbać szczególnie o swoje zdrowie, ponieważ ma to wpływ także na prawidłowy rozwój płodu. Bardzo ważna staje się również dieta, która ma za zadanie dostarczać do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W tym czasie kobieta musi myśleć nie tylko o sobie, ale również o dziecku. Dieta musi być właściwie zbilansowana i bezpieczna dla płodu. Warto zatem zadbać o odpowiednie produkty, które zagwarantują jak najwyższą jakość wartości odżywczych.

W ciąży należy szczególnie zadbać o dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych składników. Niedobór minerałów czy witamin może przyczyniać się do nieprawidłowego rozwoju płodu, a także do pogorszenia samopoczucia kobiety. Dieta powinna być urozmaicona i odpowiednio dostosowana do danego etapu ciąży. Warto unikać niektórych produktów, a inne zacząć dodawać do diety. Ważna jest przy tym również aktywność fizyczna. Należy być ostrożną, ale nie oznacza to, że całkowicie trzeba zrezygnować z ćwiczeń. Treningi wzmacniają mięśnie i pozwalają kobiecie lepiej znosić trwanie ciąży.

Jakich składników odżywczych nie może zabraknąć?

Jednym z najważniejszych składników podczas ciąży jest pełnowartościowe białko. W codziennym jadłospisie powinna znaleźć się odpowiednia ilość spożywanego białka. Znajdziemy go w mięsach, rybach, w mleku oraz w różnych, mlecznych przetworach. Składnik ten wpływa pozytywnie na funkcjonowanie naszego organizmu, a także na rozwój płodu. Aby mieć pewność, że spożywamy białko odpowiedniej jakości należy wybierać produkty świeże oraz z pewnych źródeł – dotyczy to szczególnie wyboru mięsa oraz ryb.

Ważne są także nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3), które mają wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego. Poza tym dostarczają niezbędnych kalorii potrzebnych do prawidłowego rozwoju dziecka, wzmacniają odporność kobiety i co ważne – chronią przed rozstępami. Produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe to różnego rodzaju ryby oraz orzechy.

Odpowiednia ilość węglowodanów również stanowi istotny składnik odżywczy dla kobiet w ciąży. Niezbędne jest spożywanie warzyw oraz owoców, które poprawiają metabolizm, a także wpływają na wiele innych funkcji w organizmie. Najważniejszy w tym przypadku jest błonnik, który pozwala zapobiegać zaparciom.

jak odżywiać się podczas diety

Czego unikać?

W czasie ciąży warto również zadbać o wyeliminowanie niektórych produktów z diety. Przede wszystkim unikajmy jedzenia surowego mięsa, ponieważ może się okazać, że jest ono zakażone toksoplazmą. Lepiej również zrezygnować z jedzenia serów pleśniowych, ponieważ mogą one posiadać różnego rodzaju bakterie, które mogą negatywnie wpływać na organizm kobiety w ciąży czy na płód. Najlepiej zrezygnować z mocnej kawy oraz herbaty, a także produktów kofeinowych, jak cola czy napoje energetyczne.

Komentarze