Zdrowe śniadanie – o czym należy pamiętać?
Diety odchudzające

Zdrowe śniadanie – o czym należy pamiętać?

Powszechnie wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jak powinno wyglądać zdrowe i pożywne śniadanie? Jakie produkty są niezbędne, a czego należy unikać? Poniżej znajdziecie kilka istotnych informacji na ten temat.

Śniadanie powinno dostarczać nam energii na pierwszą połowę dnia, dlatego istotne, by w produktach znalazło się wiele niezbędnych składników odżywczych. To dzięki odpowiedniemu śniadaniu jesteśmy bardziej kreatywni i łatwiej się nam skupić. Ważne by śniadanie było odpowiednio zbilansowane. Ilość spożywanych kalorii zależy od wieku, płci oraz ogólnych zapotrzebowań na poszczególne składniki odżywcze. Istotne by w produktach śniadaniowych znalazły się węglowodany, białka oraz tłuszcze, które dostarczą energii przynajmniej na pierwszą połowę dnia. Liczy się zdrowa i zbilansowana dieta.

Tylko wtedy możemy mieć pewność, że śniadanie będzie pożywne i nie spowoduje przybierania na wadze.
Wychodzi się z założenia, że lepiej nie zjeść śniadania w ogóle niż spożywać produkty, które okazują się złe do spożycia jako pierwszy posiłek. Śniadania powinny składać się z produktów nieprzetworzonych. Owoce, warzywa, orzechy, jajka czy otręby to tylko niektóre z propozycji. Warto zastanowić się nad swoją dietą i sprawdzić czy rzeczywiście śniadania, które przygotowujemy zapewniają prawidłową ilość i jakoś składników odżywczych.

Co wybrać?

Zbilansowana dieta śniadaniowa powinna być bogata w błonnik, który wspomaga proces trawienia , utrzymuje stałe stężenie cukru we krwi i daje poczucie sytości na długi czas. W tym przypadku najlepiej postawić na otręby. Owsianka z jogurtem oraz suszonymi owocami oraz orzechami to najlepsze rozwiązanie.

Produkty zbożowe bogate są węglowodany, które również są niezbędne dla naszego organizmu. Najlepiej wybierać pieczywo pełnoziarniste lub typu graham. Należy unikać białego pieczywa, które w swoim składzie zazwyczaj posiada wysoko przetworzony cukier.

Mleko, jogurty i inne produkty mleczne również okazują się niezbędne w codziennej diecie. Są bogatym źródłem białka. Należy jednak unikać słodzonych serków mlecznych czy jogurtów, które posiadają w swoim składzie dodatkowy cukier. Lepiej samemu dodać do jogurty ulubione owoce czy orzechy.

Warzywa i owoce powinny stanowić niezbędny element każdego posiłku w ciągu dnia, a szczególnie śniadań. Pamiętajmy, by były one świeże. Najlepiej wybierać warzywa czy owoce sezonowe. Mogą one pojawiać się w różnej postaci – jako dodatki do kanapek, twarożku czy jako składnik samodzielnie przygotowanego musli.

Czego unikać?

Przygotowując śniadanie powinniśmy unikać słodkich produktów. Naleśniki czy gofry nie stanowią najlepszego rozwiązania. Do ich sporządzenia potrzebna jest mąka, która niestety sprzyja otyłości czy cukrzycy.

Kolejnym błędem śniadaniowym są tosty. Najczęściej jest to białe pieczywo, które posiada w swoim składzie wiele węglowodanów złożonych. Taki rodzaj śniadania może powodować nagły wzrost poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie szybsze zwiększenie uczucia głodu.

Komentarze