Jak zmniejszyć apetyt na słodkości?
Psychika w odchudzaniu

Jak zmniejszyć apetyt na słodkości?

Każdego z nas co jakiś czas nachodzi ochota na słodką przekąskę. Niestety często mamy problem, aby ograniczyć ilość spożywanych cukrów. Ciągłe sięganie po słodycze tylko zwiększa na nie apetyt. W jaki sposób ograniczyć słodycze? Czym możemy je zastąpić?

Słabość do słodyczy dotyka każdego – bez względu na wiek. Niektórzy potrafią poradzić sobie z nadmiernym spożywaniem słodkości, inni niestety są od nich uzależnieni. Częste sięganie po słodkie przekąski może wynikać nie tylko z naszej słabości, ale niekiedy związane jest z na przykład z źle zbilansowaną dietą czy stresem. Przyczyn może być wiele i powinniśmy im przeciwdziałać. Nadmierne spożywanie słodyczy może prowadzić do różnego rodzaju chorób oraz zaburzeń. Najczęściej wymienia się cukrzycę, otyłość, wysokie ciśnienie krwi czy choroby serca.

Aby ograniczyć spożywanie słodyczy musimy sami być do tego przekonani. Najważniejsze jest nastawienie oraz zmiana niektórych nawyków żywieniowych. Dla niektórych ,,odstawienie” słodyczy nie będzie żadnym problemem, dla innych może to potrwać nawet kilka miesięcy. Oczywiście nie oznacza to, że całkowicie należy zrezygnować ze słodkich przyjemności. Najważniejszy jest w tym przypadku umiar.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim warto zastanowić się w jakich porach dnia najczęściej sięgamy po słodycze i dlaczego tak się dzieje. Może okazać się, że przerwy między poszczególnymi posiłkami są zbyt długie i dlatego próbujmy zaspokoić nasz apetyt czymś słodkim. Warto również zaznaczyć po jakiego rodzaju słodycze sięgamy. Warto również zwrócić uwagę na to czy jemy słodycze, gdy jesteśmy zestresowani czy zdenerwowani. Każda przyczyna jest istotna, ponieważ próba jej wyeliminowania może pomóc również w ograniczeniu słodyczy w naszej diecie.

Kolejną ważną rzeczą jest wyznaczenie sobie dni, w których możemy sięgnąć po coś słodkiego. Możemy również wyznaczyć limit kalorii na słodycze. Istotna będzie również godzina, w której najczęściej spożywamy tego rodzaju przekąski. Zazwyczaj trudno nam jest wytrzymać cały tydzień, więc należy robić to stopniowo, zwiększając przerwy i tym samym ograniczając ilość cukru w naszym organizmie.

Jeśli ciężko nam całkowicie wyeliminować dzienną dawkę słodyczy, spróbujmy zastąpić je czymś innym – mniej kalorycznym i zdrowszym. Istnieje wiele produktów, które są w stanie zaspokoić niż nasz apetyt na coś słodkiego. Jeśli między posiłkami koniecznie chcemy coś przegryźć wybierzmy jakiś owoc, orzechy, suszone owoce czy inne zdrowe przekąski.

Czym zastąpić słodycze?

Przede wszystkim – owoce. To w nich znajduje się najwięcej naturalnego cukru, który jest w stanie zaspokoić nasz apetyt na słodycze. W przeciwieństwie do czekoladowych batonów nie posiadają one jednak tak wiele kalorii. Oprócz tego cennym źródłem witamin oraz zdrowych składników odżywczych są owoce suszone. Bardzo ważne, by unikać słodzonych napoi – zamiast gotowych soków postarajmy się sami je wyciskać. Idealnym rozwiązaniem jest również woda z wyciśniętą cytryną.

Komentarze